افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی-راهبرد معاصر

افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 15
کد خبر: ۴۶۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از گذشت سه ماه از سال 999 بعدا زحواشی و جلسات و مذاکرات بسیار بالاخره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد و دغدغه این قشر از جامعه را به دلیل پاینن بودن مبلغی که دریافت می کنند را بیشتر کرده است در ادامه این خبر جزئیات افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را با هم می خوانیم.

 

افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

شریعتمداری از صدور احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی بر مبنای افزایش ۲۶ درصدی حداقل حقوق در تیر ماه خبر داد.

 

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌‌وگو‌ی تلفنی با شبکه خبر درباره حقوق سال ۹۹ بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی برمبنای ۲۶ درصد افزایش حداقل مزد و نیز تسری به سایر سطوح برمبنای ۱۵ درصد به اضافه عدد ثابت حدود ۱۶۴ هزار تومان برای تیر ماه صادر می‌شود.

 

شریعتمداری افزود: با تأمل و تدبیری که بنا به خواست کانون بازنشستگان و پیشکسوتان صورت گرفت، مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پس از تصمیم شورای عالی کار برای حداقل مزد و مزد سایر سطوح تنظیم شد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در ادامه این مسیر با تصویب هیئت امنای تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی برای افزایش سایر آیتم‌های مزدی نظیر خواربار و مسکن و ... تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد.

 

شریعتمداری گفت: بدون توجه به مسئله همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که به طور موازی در دولت در حال پیگیری است، متناسب با توان منابع صندوق که متعلق به خود بیمه گزاران عزیز است، اقدام می‌شود.

 

وی افزود: در هر صورت مصر هستیم تا حداقل حقوق حداقل بگیران تأمین اجتماعی به حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نزدیک و حتی الامکان در سطوح مشابه منطبق شود.

 

افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

افزایش 800 هزارتومانی حقوق بازنشستگان

در حالی که امسال از بودجه عمومی ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری تخصیص داده شد و حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری علاوه بر افزایش حقوق هر ساله، مبلغی از بخش همسان سازی به حقوقشان افزوده شد، یعنی حدود ۸۰۰ هزار تومان حقوق این بازنشستگان افزایش یافت.

 

لیلا متعارفی، مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، در این خصوص گفت: لایحه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دچار اصلاحاتی شده است و هنوز رقم نهایی افزایش حقوق ها به تصویب نرسیده است و پس از یک بار بازگشت از هیئت دولت، این مصوبه بار دیگر پس از اصلاح به هیئت دولت ارسال شد.

 

او افزود: تا قبل از پایان خرداد ماه افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران روشن خواهد شد و به محض تایید دولت پرداخت‌ها صورت می گیرد.

 

متعارفی در خصوص نحوه پرداخت افزایش حقوق‌ها گفت: این پرداخت اما در مستمری و حقوق پایان خرداد لحاظ نخواهد شد و بعد از پرداخت این مابه التفاوت، صددرصد در تیر ماه پرداخت می‌شود اما درصد افزایش حقوق این قشر هنوز مشخص نیست و پس از بررسی دولت و برآورد هزینه‌ها و ابلاغ به سازمان تامین اجتماعی نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اقدامات لازم مبذول خواهد شد.

 

اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و امسال با توجهی که دولت به این مجموعه داشت، به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

 

افتخاری افزود: تلاش‌ داشتیم که به بازنشستگان حداقل بگیر توجهاتی داشته باشیم، اما برای امسال میانگین حقوق بازنشستگان رشد ۸۰۰ هزار تومانی داشته است.

 

افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی


جزئیات افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹

در دویست و نود و دومین نشست شورای عالی کار علاوه بر تعیین حق مسکن کارگران، پایه حقوق این قشر از جامعه نیز افزایش یافت و تاحدودی جامعه کارگری را راضی کرد.

 

بر این مبنا پایه حقوق کارگران به یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان افزایش یافت و حق مسکن نیز با جهش ۲۰۰ هزار تومانی ۳۰۰ هزار تومان تصویب شد.

 

همچین حق اولاد کارگران برای سال ۹۹، ۱۸۳/۵۰۰، حق سنوات ۱۰۰/۰۰۰، حداقل دریافتی مجرد ۲/۶۱۱/۰۰۰ و حداقل دریافتی متاهل ۲/۸۰۰/۰۰۰ تعیین شد.

 

افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

حقوق کارگران بازنشسته زیر ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نمی شود

علی ربیعی روز گذشته و در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد، اظهارداشت: پیش بینی می کنم حداقل حقوق بازنشستگان ۲ میلیون ۸۵۰ هزار تومان خواهد شد. امسال هم طبق سنت سال‍ های قبل عمل می شود. تا اول هفته آینده درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.

 

ربیعی اضافه کرد: قطعا بنا داریم بحث همسان سازی حقوق را دنبال کنیم و شرکت هایی که باید تامین مالی شوند در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفته است و همسان سازی هم به حداقل دستمزد اضافه می شود. بن خواروبار و حق مسکن بازنشستگان با اینکه یک بار افزایش یافته، افزایش خواهد یافت.

 

مزد کارگران حدود ۸ درصد افزایش یافت

وی در پاسخ به این سوال که چرا قرار است حق مسکن کارگران از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزارتومان افزایش یابد و حق سنوات آن ها به ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد، گفت: آنچه در این باره صورت گرفته به درخواست و به توافق کارگران بوده است. این افزایش حق مسکن، به کارگران جدید و کم سابقه کمک می کند یعنی در حقیقت پایه سنوات جابجا شده است و به نفع جامعه کارگری در زمان بازنشستگی آنهاست. حدود ۸ درصد مزد کارگران افزایش یافت. حداقل دستمزد به یک میلیون و ۹۱۱ هزارتومان رسید و این افزایش با مجموعه دریافتی کارگران با دو فرزند ۴/۴، ۴ درصد افزایش یافت.

 

افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان در تیرماه

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیرانِ تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

 

 حامد شمس با بیان اینکه پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ به دولت ارائه شده و در دستور کار دولت قرار گرفته است گفت: پس از تایید دولت پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت.

 

وی تصریح کرد: افزایش ها در مستمری و حقوق پایان خرداد لحاظ نخواهد شد و مابه التفاوت ها، صددرصد در تیر ماه پرداخت می‌شود، اما درصد افزایش حقوق این قشر هنوز مشخص نیست و پس از بررسی دولت و برآورد هزینه‌ها و ابلاغ به سازمان تامین اجتماعی، نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اقدامات لازم مبذول خواهد شد.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
با سلام انصافانه میشود با این تورم 80 درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی با 3میلیون زندگی کرد دولت وظیفه دارد این قشر را در رفاه قرار دهد ببینیم کدام مدیر در کشور زیر 20 میلیون حقوق بگیرد در خاور میانه مردم ایران دارند یک لقمه نان بخورند و نمیرند
تحلیل های برگزیده